דף הבית
מאמרים
פיצוי על עיכוב בטיסת קונקשן

פיצוי על עיכוב בטיסת קונקשן

מעוניינים לקבל מידע נוסף? פנו אלינו

    חברת התעופה יונייטד חויבה לשלם לנוסעים פיצוי על עיכוב בטיסת קונקשן בסך 25,000 ₪

     

    במהלך טיסה מקנקון לתל אביב החמיצו הנוסעים טיסת ההמשך ונאלצו לטוס באיחור של 17 שעות. אולם חברת התעופה יונייטד סירבה לשלם להם פיצוי על עיכוב בטיסת קונקשן, וטענה שהם אלה שבחרו את הטיסות ואת זמן הקונקשן ושמדובר בשתי טיסות נפרדות. אולם, בית המשפט דחה את טענותיה של יונייטד וקבע שהיא התרשלה, תוך שחייב אותה לשלם לנוסעים פיצויים.

     

    במסגרת פסק דין שניתן על-ידי בית משפט לתביעות קטנות בירושלים, נדונה תביעה שהגישו 6 נוסעים ישראלים כנגד חברת התעופה האמריקאית יונייטד, אשר רכשו כרטיסים לטיסה מקנקון לתל אביב שכללה עצירת ביניים בשדה התעופה בניוארק.

     

    טענות הנוסעים

     

    בכתב התביעה שהגישו הנוסעים בסיוע של עו"ד אהוד פאי כנגד חברת התעופה נטען בין היתר, כי הם הגיעו לשדה התעופה בקנקון במועד המתוכנן של הטיסה, אולם לאחר מכן נודע להם כי טיסתם הראשונה לניוארק מתעכבת. לכן, הם פנו לנציגי חברת התעופה בשדה התעופה והסבו את תשומת לבם לכך שעליהם להגיע לטיסת ההמשך שלהם לתל אביב.

     

    בתגובה לכך לטענת הנוסעים, נציגי חברת התעופה מסרו שהם עדכנו את נציגי החברה שבטיסת ההמשך, והבטיחו להם שאיש צוות ימתין להם בנחיתתם בשדה התעופה בניוארק על מנת לקחת אותם באופן מידי לטיסת ההמשך. לבסוף הטיסה מקנקון המריאה בעיכוב של כ-3 שעות, ונחתה כ-40 דקות לפני מועד המראת טיסת ההמשך לתל אביב.

     

    אולם לטענת הנוסעים, לאחר שהם נחתו הם גילו שאף נציג מטעם חברת התעופה לא המתין להם כפי שהובטח להם, ולמרות שהם נקטו בכל מאמץ אפשרי כדי להגיע לשער העליה של טיסת ההמשך ועל אף שהם הגיעו אליו בסמוך למועד סגירתו וכאשר המטוס עדין היה על הקרקע, לא התאפשר להם לעלות למטוס והוא המריא לבסוף בלעדיהם.

     

    לאור זאת בתביעתם טענו הנוסעים, כי יונייטד לא נקטה בפעולות הנדרשות לפי נהלי התעופה המקובלים כדי לאפשר להם להגיע בזמן לטיסת ההמשך וכתוצאה מכך הם הפסידו את הטיסה. עוד טענו, שהיה על יונייטד במקרה זה לדאוג שנציג קרקע מטעמה ימתין להם כדי להובילם ישירות ובמהירות לטיסת ההמשך ויוודא הגעתם אליה, והיה באפשרותה של יונייטד לעכב במספר דקות את המראת טיסת ההמשך על מנת לאפשר להם לעלות עליה.

     

    בסופו של יום ובעקבות החמצת טיסת ההמשך, הועברו הנוסעים לטיסה חלופית שהמריאה רק למחרת ובאיחור של כ-17 שעות בהשוואה לטיסת המקורית, וכתוצאה מכך הם הפסידו יום עבודה. לאחר שובם לארץ, פנו הנוסעים ליונייטד וביקשו לקבל פיצוי על עיכוב בטיסת קונקשן מכוח חוק טיבי, אולם האחרונה סירבה והציעה להם כפיצוי שובר הנחה לטיסה עתידית.

     

    טענותיה של חברת התעופה יונייטד

    מנגד טענה חברת יונייטד בין היתר, כי היא לא חייבת לשלם לנוסעים כל פיצוי ושדין תביעתם להידחות. יונייטד טענה שכרטיסי הטיסה של הנוסעים אומנם נרכשו ואושרו על ידה אך לוחות הזמנים נקבעו ונבחרו על-ידי הנוסעים וכי היה עליהם לבחור מרווח זמן ארוך יותר בין הטיסות, ובעקבות זאת לא עלה בידם להגיע לטיסת ההמשך אשר המריאה כמתוכנן.

     

    עוד טענה יונייטד, כי היא פטורה מלשלם לנוסעים פיצוי על עיכוב בטיסה מאחר והעיכוב בטיסתם מקנקון היה 170 דקות בלבד ונגרם בשל נסיבות בלתי צפויות ואיחור זה לא מקנה להם זכות לפיצוי, בעוד שטיסתם הנוספת מניוארק לתל אביב נחשבת כטיסה אחרת ואין לראות בשתי הטיסות כטיסה אחת. עוד הוסיפה וטענה, כי היא דאגה לספק לנוסעים סידורי לינה ומזון במהלך זמן המתנתם לטיסה החלופית, ולמרות שהיא לא נדרשה לשלם להם כל פיצוי במקרה זה, היא הציעה להם כפיצוי שוברי הנחה לטיסה עתידית.

     

    בית המשפט חייב את יונייטד לשלם פיצוי על עיכוב בטיסת קונקשן

     

    הרשמת הבכירה עדי בר טל מבית משפט לתביעות קטנות בירושלים דנה בטענות הצדדים, והחליטה לקבל את התביעה וחייבה את יונייטד לשלם לנוסעים פיצויים בסך 25,026 ₪, הכולל פיצוי בסך 4,171 ₪ לכל אחד מהנוסעים.

     

    ראשית קבעה הרשמת כי במקרה זה מדובר בטיסה שבוטלה על פי החוק, מאחר והיעד הסופי של הטיסה היה לישראל בעוד שהטיסה השנייה של הנוסעים לניוארק היוותה עבורם טיסת המשך, ולאחר שכרטיסי הטיסה נרכשו על-ידי הנוסעים מיונייטד כמקשה אחת, ויונייטד הייתה המוביל האווירי בכל מסלול הטיסה ואפשרה להם לבחור את הטיסות ואישרה אותן.

     

    בנושא זה הוסיפה וציינה הרשמת, כי זמן חניית הביניים של כשלוש שעות שהיה אמור להיות לנוסעים בשדה התעופה בניוארק הנו זמן סביר, בעוד שיונייטד הייתה מודעת לכך שטיסתם לתל אביב היוותה עבורם טיסת המשך מאחר ובין היתר – המזוודות שלהם היו אמורות לעבור אוטומטית בין הטיסות, ולמרות זאת יונייטד לא מנעה את החמצת טיסת ההמשך.

     

    עוד הוסיפה הרשמת כי אף לא ניתן להתעלם במקרה זה "מרשלנות הנתבעת", מאחר והנוסעים פנו לנציגיה בשדה התעופה ויידעו אותם על כך שהם צריכים להגיע לטיסת ההמשך, תוך שנאמר להם שנציג ימתין להם עם נחיתתם על מנת להעביר אותם במהירות לטיסת ההמשך, בעוד שבפועל הדבר לא נעשה. עוד הוסיפה כי גם נאמר לנוסעים שיעכבו את סגירת שער העליה על מנת שיוכלו לעלות לטיסת ההמשך אך גם פעולה זו לא בוצעה, ולמרות שהטיסה הראשונה נחתה כ-40 דקות לפני שטיסת ההמשך המריאה.

     

    בנוסף לכך, הרשמת קבעה שחברת יונייטד לא הביאה כל ראיה לכך שהעיכוב בטיסה הראשונה נגרם בשל נסיבות שלא היו בשליטתה, ולכן חייבה את יונייטד לשלם לכל נוסע פיצוי על עיכוב בטיסת קונקשן בסך של 3,120 ₪, ותשלום נוסף בסך של 500 ₪ לכל נוסע בגין פיצויים לדוגמה, זאת מאחר והיה על יונייטד לשלם לנוסעים את הפיצוי על פי החוק.

     

    פרטי פסק הדין: ת"ק 33293-09-19

    *אין באמור לעיל בכדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי*

    מעוניינים לקבל מידע נוסף?