דף הבית
מאמרים
פיצוי בגין תאונת אופנוע – מדריך

פיצוי בגין תאונת אופנוע – מדריך

מתי ניתן לקבל פיצוי בגין תאונת אופנוע?

באילו מקרים ניתן לקבל פיצוי בגין תאונת אופנוע? כל תאונת אופנוע עלולה להסתיים למרבה הצער בנזקים לרוכב. מטבע הדברים, הנזק החמור ביותר הוא כמובן הנזק הפיזי, אשר יכול להוביל לנכות צמיתה על כל המשמעויות שבכך. לצד הנזקים הגופניים, ישנו גם נזק לאופנוע עצמו, קרי, נזק לרכוש.

מתי יהיה זכאי הנפגע לקבל פיצוי בגין תאונת אופנוע ובגין נזק לאופנוע? ומהם הפרמטרים לחישוב פיצוי בגין תאונת אופנוע?

פיצוי בגין תאונת אופנוע

רבות מתאונות האופנוע מסתיימות בנזקים פיזיים חמורים. על כן, חשוב לדעת כי בכל הנוגע לפגיעה גופנית עקב תאונת אופנוע, ישנה זכאות מוחלטת לפיצוי כספי, כאשר הגורם המפצה הוא חברת הביטוח המבטחת את רכבו של הנפגע. כלומר, גם אם רוכב האופנוע הוא זה אשר גרם לתאונה, הוא יהיה זכאי לפיצוי בשל הנזק הפיזי שנגרם לו. כך קובע חוק הפלת"ד, חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים התשל"ה-1975.

 

בשל העובדה כי קיימת זכאות לפיצוי, נפגעים רבים בתאונות אופנוע מגישים את התביעה לחברת הביטוח באופן עצמאי. הבעיה היא שמדובר בגוף כלכלי אשר מטרתו היא למזער את הפיצויים שהוא משלם למבוטחיו. על כן, לצורך מימוש הזכאות לקבלת פיצוי בגין תאונת אופנוע עקב נזק פיזי וקבלת הסכום המרבי לו זכאי הנפגע, יש לפנות אל עורך דין תאונות דרכים אשר ייצג את הנפגע מול חברת הביטוח.

 

לחצו כאן לקריאת מאמר על תביעות ביטוח

ממה מורכב פיצוי בגין תאונת אופנוע?

חישוב פיצוי בגין תאונת אופנוע הוא מורכב ותלוי במספר פרמטרים, ביניהם: אחוזי הנכות, גובה השכר של הנפגע טרם התאונה, גיל והיקף ההוצאות הרפואיות:

 

אחוזי הנכות: סכום הפיצוי בעקבות תאונת אופנוע יושפע מאוד מאחוזי הנכות שייקבעו לנפגע עקב הנזק הפיזי שנגרם לו בתאונה. על כן, ישנה חשיבות רבה מאוד לכך כי הנפגע יקבל את אחוזי הנכות המקסימליים אשר משקפים נאמנה את היקף הפגיעה שנגרמה לו.

 

במידה והתאונה אירעה לכם בדרך או בחזרה מהעבודה תיחשב התאונה כתאונת עבודה, ובמקרה כזה תהיו זכאים לקבל מהמוסד לביטוח לאומי דמי פגיעה, ובמידה ונותרה לכם נכות בעקבות התאונה תהיו זכאים גם לקבל קצבת נכות מעבודה או מענק, וקביעת הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי באשר לנכותכם תחייב גם במסגרת התביעה כנגד חברת הביטוח.

 

גובה השכר: אובדן כושר עבודה עקב התאונה מוביל לקבלת פיצוי כספי של הפסד השתכרות. זה יחושב בהתאם לרמת השכר של הנפגע לפני התאונה. על כן, ככל ששכרו של הנפגע היה גבוה יותר, כך הפיצוי שיקבל בגין רכיב זה יהיה משמעותי יותר.

 

גיל: פקטור משמעותי נוסף הוא גילו של הנפגע, כאשר ככלל, נפגע צעיר יותר יקבל פיצוי גבוה יותר בשל תוחלת החיים. אז, יש צורך לפצות אותו עבור יותר שנים מאשר נפגע מבוגר.

 

הוצאות רפואיות: רוכב אופנוע שנפגע בתאונה, זכאי לקבלת פיצוי בגין תאונת אופנוע עבור כל ההוצאות הרפואיות שלו שנאלץ להוציא עד כה וייאלץ להוציא בעתיד, עקב הפגיעה. ככל שאלו משמעותיות יותר, כך הפיצוי שיקבל יהיה בהתאם.

 

לחצו כאן למדריך על תביעה תאונת דרכים

 

פיצוי לנזקי רכוש

 

כאשר תאונת אופנוע גורמת לנזק פיזי, הנפגע יהיה זכאי לפיצוי כספי בגין נזקיו הגופניים, בין אם הוא אשם בתאונה ובין אם לאו. את הפיצוי יקבל הוא מחברת הביטוח המבטחת את האופנוע. אולם, כאשר מדובר על נזק לאופנוע עצמו, קרי, נזק לרכוש, מצב הדברים הוא שונה. אז, שאלת האשמה היא מהותית ביותר, משום שהזכאות לפיצוי קמה רק אם ניתן להוכיח כי הצד השני הוא האשם בתאונה והגורם המפצה יהיה חברת הביטוח של הנהג הפוגע.

 

ישנם מקרים רבים בהם פשוט יחסית להוכיח מיהו האשם בתאונה ובעקבות זאת, לקבל פיצוי כספי עקב נזק לרכוש. כך למשל כאשר הנהג האחר סטה מן הנתיב, לא נתן זכות קדימה, או עבר באור אדום. אולם, לצד אלו, ישנן תאונות אופנוע בהן קיים קושי מהותי להוכיח אשמה, אם בשל נסיבות התאונה ואם בשל חוסר בראיות מספקות, ובמקרים אלה לרוב תדרשו להוכיח את גרסתם בפני בית המשפט.

מעוניינים לקבל מידע נוסף?