דף הבית
מאמרים
עיכוב טיסה פיצוי

עיכוב טיסה פיצוי

עיכוב טיסה פיצוי – במסגרת פסק הדין שניתן על-ידי בית המשפט לתביעות קטנות בעפולה נדונה תביעה שהוגשה על-ידי בני זוג כנגד חברת התיירות פגסוס תיירות ונסיעות בע"מ העוסקת בארגון טיולים מאורגנים בחו"ל, במסגרתו חייב בית המשפט את חברת התיירות בתשלום פיצויים בסך 3,000 ₪.

טענות הנוסעים

 

בכתב התביעה שהגישו בני הזוג על סך של 9,000 ₪ נטען בין היתר, כי הם הזמינו טיול מאורגן לבולגריה מאת חברת התיירות בעלות כוללת של 2,550 דולר, כאשר החבילה כללה טיסות ישירות לבולגריה עם חברת התעופה Air Bulgaria.

 

אולם לטענת בני הזוג, ביום הטיסה ולאחר שהם הגיעו לנמל התעופה בן גוריון בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר נמסר להם כי יש עיכוב בטיסה, ורק בסמוך לשעה 12 בצהריים וכעבור שעות רבות של המתנה בשדה התעופה, נמסר להם כי בעקבות העיכוב בטיסה הם מועברים לבית מלון, ולבסוף טיסתם המריאה רק בסמוך לשעה 17:00. לנוכח עיכוב הטיסה תבעו בני הזוג את חברת התיירות, וטענו כי בגלל העיכוב בטיסה הפסידו את היום הראשון של הטיול המאורגן.

 

ליצירת קשר עם משרדנו:

     

    טענות חברת התעופה וחברת התיירות

     

    כנגד טענות בני הזוג טענה חברת התיירות בין היתר, כי לא הייתה לה שליטה על העיכוב שאירע בטיסה ומי שחבה בנזק שנגרם לבני הזוג הנה חברת התעופה הבולגרית שכן, הטיסה עצמה הוזמנה על-ידי חברת התיירות מחברת התעופה ופרט לעיכוב במועד הטיסה, לא היו לבני הזוג כל טענות כנגד חברת התיירות ולכן, חברת התיירות שלחה לחברת התעופה הבולגרית הודעת צד שלישי בה היא טענה, כי יש להטיל על חברת התעופה את נזקיהם של בני הזוג.

     

    חברת התעופה הבולגרית טענה מנגד, כי העיכוב שנגרם בטיסת בני הזוג לא אירע באשמה אלא נגרם בשל תאונת דרכים שאירעה כ-3 שעות לפני הטיסה, במהלכה פגעה עגלת תחזוקה של חברת התעופה אל על בגלגל המטוס וכי היא פעלה להטסת כל הנוסעים למקום יעדם בטיסות חלופיות, ובמהלך ההמתנה אף העבירה את כל הנוסעים על חשבונה לבתי מלון קרובים.

    החלטת בית המשפט

     

    בית משפט ל- תביעות קטנות דן בטענות הצדדים, והחליט לקבל חלקית את טענות בני הזוג כנגד חברת התיירות, וציין כי חברת התיירות לא הוכיחה בפניו כי לא התרשלה ואף לא טענה כי ניסתה לפצות את בני הזוג. כמו כן ציין בית המשפט כי העיכוב שאירע בטיסה, לא היה של שעות בודדות אלא עיכוב משמעותי וכתוצאה מכך, הפסידו בני הזוג יום שלם בטיולם וחברת התיירות מנגד לא פיצתם אותם על כך.

     

    בנוגע לחברת התעופה הבולגרית, החליט בית המשפט לדחות את ההודעה ששלחה חברת התיירות באשר לעניין עיכוב טיסה פיצוי, וקבע כי שוכנע כי חברת התעופה עשתה ככל שביכולתה כדי למלא אחר חובתה להטיס את בני הזוג מנמל התעופה בן גוריון ליעדם בבולגריה. בנוסף, בית המשפט ציין כי שוכנע כי בני הזוג שילמו במיטב כספם עבור הטיול המאורגן וכי נגרמה להם עגמת נפש בשל העיכוב המשמעותי שאירע בטיסה ולכן, חייב את חברת התיירות לשלם להם פיצוי בסך של 3,000 ₪.

    פרטי פסק הדין: ת"ק (עפ') 40008-12-12 נעים מושקה נ' פגסוס תיירות ונסיעות בע"מ

    מעוניינים לקבל מידע נוסף?