דף הבית
מאמרים אורחים
ספרית פוטרה עקב הריון ותקבל פיצויים

ספרית פוטרה עקב הריון ותקבל פיצויים

במסגרת פסק דין שניתן על-ידי בית הדין לעבודה, נדונה תביעה שהגישה עובדת כנגד חברה, בה ביקשה העובדת לקבל פיצויים בגין הפרת הוראות חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, לאחר שפוטרה לטענתה מעבודתה בשל הריונה.

משרדנו עוסק בתביעות בגין פיטורים בהריון. לשאלות בנושא מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו:

    מפסק הדין עולה, כי החברה בה הועסקה העובדת מפעילה מספר חנויות למכירת מוצרי שיער ומספרה, וכי העובדת הועסקה על-ידי החברה כספרית במשרה מלאה.

     

    לאחר מספר חודשים מתחילת עבודתה סיפרה העובדת למנהל המספרה כי היא בהריון, ולאחר מכן היא זומנה לשיחתה בה נכחו בעלי החברה ומנהל המספרה ובסופה נמסר לעובדת מכתב בו צוין בין היתר, כי אין במספרה בשלב זה עבודה לכמות של 3 עובדים ולכן הוחלט על הורדה של שעות העבודה בין עובדי המספרה. כשבוע לאחר מכן זומנה העובדת לשיחת שימוע ולאחר מכן קיבלה מכתב פיטורים, בה נמסר לה כי הוחלט לסיים את עבודתה עקב צמצום עובדים ושינוי כלכלי וארגוני במספרה.

     

    לייעוץ בדיני עבודה ניתן לפנות אל עורך דין דיני עבודה בחיפה.

     

    טענות העובדת

     

    במסגרת ההליך טענה העובדת בין היתר, כי לפני שהיא החלה לעבוד במספרה של החברה היא עבדה במספרה אחרת, ומנהל המספרה של החברה הציע לה לעבור לעבוד במספרה של החברה בשכר גבוה יותר, ולכן היא התפטרה מעבודתה הקודמת והחלה לעבוד במספרה של החברה כספית וכמוכרת.

     

    עוד טענה העובדת כי כעבור מספר חודשים מתחילת עבודתה, נודע לה שהיא בהריון ולכן היא הודיעה על כך למנהל המספרה ולבעלי החברה, וכעבור כחודש ימים היא זומנה לשימוע ולאחר מכן פוטרה בסיבה שקרית של צמצמום כוח אדם, למרות שהחברה גייסה במקביל עובדים חדשים למספרה. לכן טענה העובדת כי היא פוטרה בשל הריונה וכי מדובר היה באפליה מחמת הורות והריון המנוגדים לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה.

     

    למאמר על פיטורים עובדת בהריון לחצו כאן

     

    טענות החברה

     

    החברה טענה מנגד בין היתר, כי העובדת פוטרה בשל חוסר כדאיות כלכלית, ולפני שפוטרה הוחלט על קיצוץ בשעות העבודה של עובדים אחרים במספרה וגם שלה, וכי העובדת גויסה מלכתחילה למספרה לתקופת ניסיון, על מנת לבחון האם העסקת 3 ספרים במספרה תביא להגדלת הלקוחות במספרה, אך לבסוף התברר כי העסקת 3 ספרים לא הוכיח את עצמו, ולכן לא היא מלפטר את העובדת.

     

    החלטת בית הדין

     

    בית הדין דן בטענות הצדדים והחליט לקבל את התביעה בחלקה, תוך שתחייבה את החברה לשלם לעובדת פיצויים בסך 30,000 ₪ בגין פיטוריה שלא כדין מחמת הריונה, וסך של 2,500 ₪ בגין אי מסירת הודעה על תנאי העסקה, תוך שקבע כי פיטוריה מעבודתה במספרה היו קשורים להריונה.

     

    בית הדין ציין בין היתר, כי אין ספק שבמקרה זה פיטוריה של העובדת לא היו קשורים לטיב עבודתה או להתנהגותה, ולכן נטל ההוכחה על כך שלא פוטרה בשל הריונה רובץ על החברה אשר לא הצליחה להוכיח כי פיטורי העובדת לא היו קשורים להריונה. עוד ציין בית הדין, כי טענותיה של החברה לפיהן העובדת פוטרה רק בשל הצורך בצמצום מספר העובדים במספרה נטענו בעלמא וללא ראיות, וכי היה על החברה לקחת בחשבון את הריונה של העובדת, ולשקול לשב אותה בתפקיד אחר ולא לפטר דווקא אותה בידיעה שהיא בהריון.

     

    לקבלת ייעוץ משפטי לעובדים או ייעוץ משפטי למעסיקים, ניתן לפנות לעורך דין דיני עבודה אשר יוכל להעניק ייעוץ ממוקד ומותאם אישית לסיטואציה שלך.

     

    *אין באמור לעיל בכדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי*

    מעוניינים לקבל מידע נוסף?