דף הבית
מאמרים אורחים
מתי כדאי לקבוע פגישה עם עורך דין פלילי?

מתי כדאי לקבוע פגישה עם עורך דין פלילי?

 

להיות מואשם בעבירה פלילית זה לא משהו שקל להתמודד איתו, וזה בלי קשר לשאלה האם אתם אשמים או לא. לכן, אם הונחה על שולחן העבודה שלכם תביעה כזו או אחרת שקשורה לתחום הפלילי, כדאי שתחשבו איך אתם הולכים להתמודד עם המצב הזה. אין ספק שאחת מהדרכים הכי טובות שיש זה למצוא עורך דין פלילי, ויפה שעה אחת קודם. עורכי דין בתחום הפלילי לא רק מכירים לעומק את המשפט הפלילי, אלא הם גם מגיעים עם הניסיון הדרוש. הם יודעים לומר מראש מה הסיכוי של לקוח מסוים להקטין את העונש או, לחילופין, כמה גבוה צריך להיות הסכום שדורשים בתביעה מסוימת.

 

איך בוחרים עורך דין פלילי מקצועי שבאמת תוכלו לסמוך עליו?

 

הארץ שלנו מלאה בעורכי דין שעוסקים בתחום הפלילי וזה לא סוד. לכן טבעי שתהיה לכם דילמה לגבי בחירת עוה"ד המתאים לכם, כי ברור שאין כאן מקום לפשרות או לסיכונים מיותרים. לא כולם מבינים זאת, אך עוה"ד שיטפל במקרה שלכם הוא למעשה איש מפתח שישפיע על התהליך כולו ולכן, אם אפשר להשקיע בבחירת עוה"ד הטוב ביותר, למה שלא תעשו זאת? הקריטריונים לבחירת עורך דין פלילי הם לרוב:

 

  • הניסיון – עד כמה עוה"ד באמת מנוסה בתחום שבו אתם זקוקים לעזרה?
  • ההמלצות – האם מדובר על עורך דין שיש לו המלצות רבות?
  • הזמינות – האם עוה"ד הפלילי שאליו אתם פונים זמין לעזור לכם?
  • המיקום – איפה נמצא משרדו של עוה"ד והאם יהיה לכם נוח להגיע אליו?

 

אין ספק שאם אתם יכולים לפנות אל עורך דין פלילי שיש לו מוניטין של איש מקצוע רציני בתחום, זה עדיף מאשר לפנות אל עו"ד שאתם לא יודעים אודותיו דבר.

 

כמה נהוג לשלם על שירותיו של עו"ד ובאיזה שלב משלמים?

 

האמת היא שברור מדוע הסוגיה הזאת מטרידה אתכם, כי כולנו יודעים שיש גם עורכי דין שגובים מחירים מאוד גבוהים. מצד שני, האם באמת צריך לבחור מיד את עוה"ד שאצלו התעריפים הם הכי גבוהים שיש? והאם זה אומר שמדובר על עורך דין פלילי בתל אביב שייתן לכם שירות טוב יותר לעומת עורכי דין שדורשים פחות כסף? מבחינת השאלה מתי משלמים, כדאי שתדעו שגם כאן יש הבדל בין עורכי הדין השונים. לדוגמה, יש עורכי דין שמעדיפים לקבל את כל התשלום מראש ואילו אחרים רוצים לקבל אחוזים מהסכום שיפסוק בית המשפט. אין תשובה אחת נכונה לשאלה מה עדיף ואיזו שיטת תשלום יכולה להיות נוחה יותר, כי זה מאוד תלוי במצב האישי שלכם. מה שבטוח זה שהיום אתם יכולים להרגיש בנוח לדבר מראש עם עוה"ד שלכם על הסכום שהוא דורש. כך תימנעו מהפתעה פחות נעימה בסוף התהליך ותדעו כמה הייצוג המשפטי יעלה לכם.

 

*אין באמור לעיל בכדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי*

מעוניינים לקבל מידע נוסף?