דף הבית
מאמרים אורחים
מידע למשכירי דירות: ניסוח חוזה שכירות למגורים

מידע למשכירי דירות: ניסוח חוזה שכירות למגורים

עצות שימושיות עבור משכירי דירות לפני חתימה על חוזה עם דייר חדש

 

השיח הפופולרי על מחירי השכירות עבור דירות מגורים בישראל, הולך ותופס תאוצה במיוחד בזמנים של משבר כלכלי במדינה, כאשר הטענות מופנות בדרך כלל כלפי משכירי דירות. הוויכוח הוא לרוב סביב הלגיטימיות של העלאת המחירים משנה לשנה, תופעה המתרחשת במקרים רבים ומעוררת את זעמם של השוכרים.

 

במידה ואתם מעוניינים להשכיר נכס שבבעלותכם לדיירים העתידים להתגורר בו, דמי השכירות צפויים להוות חלק משמעותי מההכנסה החודשית שלכם. סביר להניח שתרצו למצוא דיירים קבועים ואמינים, אשר ישלמו באופן סדיר את שכר הדירה וששטף ההכנסות לא ייפגע בשום צורה. אחת מהדרכים להבטיח שזה יקרה, עוברת דרך ניסוח קפדני של חוזה השכירות.

 

איך מנסחים חוזה שכירות עבור דיירים חדשים

 

ככלל, הסדרה מראש של עניין דמי השכירות יכול "לעשות סדר" ולמנוע אי נעימות מול דיירים וותיקים שלכם, אשר מעוניינים לחדש חוזה. סיוע של עורך דין מקרקעין למשכירים שהם חדשים בתחום ומעולם לא השכירו דירה, רלוונטי לניסוח מדויק של חוזה שכירות, המותאם אליכם ואל הנכס עצמו. הבקיאות בדיני מקרקעין והניסיון בליווי תהליכי השכרת דירות למגורים ונכסים בכלל, תתמוך בכם ותעזור למניעת חוסר בהירות בחוזה, מה שייטיב הן עמכם כמשכירים והן עם השוכרים העתידיים שלכם.

 

משכירי דירות – החלטתם למכור? מה יקרה לשוכרים שלכם

 

מערכת היחסים בין משכירים לשוכרים יכולה להיות לעיתים נפלאה ולעיתים לא, אך בבוא היום מדובר בעסקת נדל"ן לכל דבר ומכאן שהחוזה צריך לתת התייחסות כלשהיא, גם לאופציה של מכירת הנכס. ניתן להחליט ש"לא להחליט", משמע שהחוזה רלוונטי אך ורק אל מול בעלי הדירה שמולם הוא נחתם, משמע שכאשר יהיו בעלים חדשים לנכס – במהלך תקופת שכירות קיימת – הם יהיו רשאים לנסח חוזה חדש, מה שישאיר לדיירים את האפשרות לבחור האם להמשיך להתגורר בו, או שלא.

 

עם זאת חשוב לציין כי נושאים אלו לעיתים הופכים דינמיים מכוח הטבע ולכן גם כאן – כדאי להסתייע בעורך דין מומחה לדיני מקרקעין, שייתן את דעתו בנושא ויעניק לכם, כבעלי הנכס, כלים להתמודד עם הסוגייה הלא פשוטה הזו ובעיקר עם אי הנעימות שעלולה להתגלע מתוכה, מול הדיירים המתגוררים בנכס שאותו אתם מעבירים לידיים חדשות.

 

לחצו כאן למאמר על חוק שכירות הוגנת

על חשיבותם של תתי סעיפים בחוזה ונספחים

 

חידוש חוזה השכירות אינו מחייב, בהכרח, ניסוח מחדש שלו למן ההתחלה ועד הסוף. לעיתים החוזה ייחתם מחדש מול שוכרים קיימים, שהסתיימה תקופת השכירות שלהם. התנאים שלכם להשכרת הכנס עשויים להשתנות – אם בגובה דמי השכירות או בתנאים אחרים – כמו גם אצל השוכרים, למשל אם הרחיבו את המשפחה או שהם מעוניינים, להבדיל, לגדל חיית מחמד. כך או כך, הוספת תתי סעיפים לחוזה קיים או נספחים לחוזה וחתימה עליהם, יכולה לקצר את הליך החתימה על הסכם שכירות חדש ועדיין לעגן בחוזה את כלל הזכויות הרלוונטיות ותנאי השכירות, עבור שני הצדדים.

 

*אין באמור לעיל בכדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי

מעוניינים לקבל מידע נוסף?