דף הבית
מאמרים אורחים
לסיים עם ההליך הפלילי בהצלחה

לסיים עם ההליך הפלילי בהצלחה

עורך דין פלילי מספק שירותיו לאנשים אשר נמצאים במצוקה קשה עקב הסתבכות בלתי רצויה ובלתי מתוכננת עם החוק. כאשר ההסתבכות הינה עקב עבירה המוגדרת כפלילית הרי שהסיכוי להיענש בעונשים שונים שחלקם קשים הינו מוחשי מתמיד. יותר מכך, הם עלולים לספוג הערת רישום פלילי במשטרה אשר יפגע בהם בהמשך חייהם. עורך דין פלילי במרכז עלול להיתקל במצבים מורכבים. חלק מהעבריינים נקלע למצבים אלו בגלל מצב כלכלי קשה, ילדות והתבגרות קשה, בעיות נפשיות ועוד. יש שבצעו עבירות במודע ויש אחרים שפשוט לא הכירו את החוק או שלא התעמקו בו טרם ביצוע העבירה הראשונה.

 

ייצוג עו"ד

 

עו"ד יכול לסייע רבות במצבים שונים אליהם נקלעים אנשים אלו והסיוע הינו מהותי וטכני אבל גם נפשי. מי שבנוסף יכול ליהנות משירותיו הם המשפחות הנתונות במצבים מורכבים. הוא מתמודד בנושאים אלו מול המשטרה האוכפת את החוק ומול בתי המשפט הקובעים את גזרי הדין. הליך פלילי הינו מורכב ויש צורך לגייס את כל הידע והניסיון בכל שלב שלו. הרצון הוא, כמובן, לסיים עם ההליך הפלילי בהצלחה. ההצלחה נמדדת על פי העבירה והעונש המושתת בגינה כאשר בראש הרשימה נמצאו עבירות רצח והריגה. למעשה, גם עבירות משמעותיות פחות עלולות לגרום נזק ללקוח ולהכתים את שמו הטוב של הנאשם.

 

עבירות פליליות שונות

 

ניתן למצוא עבירות פליליות מגוונות ובין היתר: שוד, גניבה, פריצה, רצח, אונס ומעשים מגונים אחרים, מעשי אלימות אחרים הפוגעים בזולת, עבירות מס ועבירות כלכליות כולל של צווארון לבן ועוד. הנאשמים נעצרים בעת ביצוע עבירות, לאחר שנרשמו תלונות שנבדקו כמוצדקות, לאחר חשדות שנתמכות באיסוף ראיות וכדומה. הם נחקרים על ידי חוקרים מהמשטרה המגישים דו"ח חקירה אליו נוספות המלצות להמשך טיפול, ובמידה ועקב החשדות הפרקליטות מוצאת לנכון, מוגשים נגדם כתבי אישום. הדיונים נערכים בבתי המשפט ופסקי הדין נקבעים על ידי השופטים אשר בפניהם מובאות הראיות, העדויות, הטענות של עורכי הדין וכדומה. העונש החמור ביותר הינו כליאה בבתי סוהר לתקופות שונות כאשר החמורות הן מאסר עולם. עונשים קלים יותר הם: מעצרים על תנאי, עבודות שירות, מעצרי בית וכדומה.

 

ייעוץ וטיפול

 

מומלץ לערב עורך דין פלילי כבר בשלבים הראשונים ומיד כשמתברר לחשוד ולמשפחה כי מדובר על עבירות קשות ומורכבות. הוא יכול לייעץ היטב בנסיבות שנוצרו, להנחות לגבי התנהלות מול נציגי המשטרה ולמנוע עשיית טעויות קשות אשר עלולות להקשות על ייצוג בהמשך הדרך. בעת המעצר הראשוני נמצאים חשודים רבים במצבים נפשיים מורכבים. הם מבולבלים ולרוב, אינם מכירים את התנהלות רשויות האכיפה, דבר היכול לפגוע בהם רבות. עורך דין פלילי יכול להקל בתנאי מעצר, בהמרה למעצר בית, בהכנה לחקירה הצולבת במשטרה לפני השימוע, בבדיקת כתב האישום ועוד.

 

הגנה בבית משפט

 

חשיבות מיוחדת היא לסגירת תיק פלילי כבר בראשית הדרך עקב חוסר הוכחות, טעויות טכניות ואחרות של אנשי המשטרה, סיוע אחר הוא בהליך של הסדר מותנה בו מתחייב הנאשם לתנאים שונים בתמורה לסגירת התיק. כמובן ששיא הטיפול של עורך דין פלילי הוא ייצוג בבית משפט בעת שעולה הצורך בכך. הוא יטען לטובת הלקוח, יציג המלצות טובות על אופיו ומעשיו, יציג חוות דעת מתאימות, יביא תקדימים משפטיים ובעיקר ינסה להפריך את הטענות מולו. זיכוי הוא ההישג הגדול ביותר אבל כל הקלה מהעונש המרבי ייחשב כהישג משמעותי ללקוח וישפיע מאוד על עתידו. מומלץ לקבל ייעוץ מטעם עורך דין פלילי במרכז שהינו בעל ידע וניסיון מצטבר בתחום.

 

אין באמור לעיל בכדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי

מעוניינים לקבל מידע נוסף?