דף הבית
מאמרים אורחים
כך תתמודדו עם לשון הרע של העובדים שלכם ברשתות החברתיות

כך תתמודדו עם לשון הרע של העובדים שלכם ברשתות החברתיות

 

טיפול נבון במקרים של לשון הרע בפייסבוק לא יפגע לכם במוניטין העסקי

 

תדמית חיובית של עסק נבנית לאורך שנים, אך ניתן גם "לפרק" אותה במחי משפט או שניים. כאשר דברי לשון הרע על עסק מסוים מופיעים בפייסבוק, הם עלולים להרוס את כל מה שבעלי העסק טרחו עבורו. החשיפה המהירה הזו של שיימינג ברשת כלפי עסקים, המגיעה לקהל היעד שלהם ומזינה אותם בתכנים אשר לעתים מנותקים לחלוטין מהמציאות – עלולה להוביל אפילו לסגירה שלהם. במידה והדברים מובאים מפיהם של עובדים באותם עסקים – הם נתפשים כאמינים יותר והעניין הופך למסובך וקשה להתרה, עבור בעלי העסק.

 

איך עלולה להתפרסם לשון הרע כלפי העסק שלכם בפייסבוק?

 

כאשר מתפרסמת ביקורת אוכל גרועה על מסעדה, לדוגמה, על ידי לקוחות ששהו במקום, היא יכולה להתקבל כך או אחרת אל מול הקוראים. מי שכבר היה במסעדה הזו ונהנה – הרי לא ייקח לתשומת ליבו את הדברים הלא נעימים ועם זאת ייתכן שהם כן ישפיעו לרעה על מי שעדיין לא ביקר בה.

 

לעומת זאת, אם מלצר שעובד במסעדה יכתוב ביקורת גרועה ויציין שהוא מכיר את המקום "מבפנים", רוב הסיכויים שהדברים ייתפשו על ידי כלל הקוראים כאמינים והטקסט ימנע מהאנשים להגיע למקום. ליווי של עורך דין דיני עבודה לבעלי עסקים שמוצאים את עצמם מתמודדים במערכה כזו, יכול לסייע לטיפול נכון הן בסיטואציה באופן כללי אל מול הלקוחות והן נקודתית – מול אותו עובד שהחליט להתבטא לרעה כלפי מקום עבודתו.

 

מה עלול להניע עובדים בעסק להתבטא כנגד מקום העבודה שלהם ברשת?

 

בין אם אלו תנאי עבודה לא טובים או שזה סכסוך אישי מול מנהלים – לעובדים יכולים להיות מניעים שונים לכתיבת טקסטים פוגעניים בפייסבוק העלולים להוות לשון הרע. לא תמיד יהיה מדובר בעניין שאין לו ביסוס וייתכן שאכן העסק לא משלם שכר גבוה לעובדיו, או שהמנהל דורש שהמשמרות יהיו ארוכות מאוד, או שההפסקות קצרות מדי והעובדים מותשים בסיום יום העבודה.

 

עם זאת, כאשר העובד בוחר להביע את דעותיו בפלטפורמה עמוסה בגולשים כמו פייסבוק – יש להניח שבין טענותיו המוצדקות יהיו גם לא מעט דברים שאינם נוגעים בשום צורה אל הלקוח, המקבל שירות מבית העסק. פוסטים של עובדים מתלהמים לרוב יגיעו מתוך תחושה של מרמור אישי כלשהוא, לכן מוטב שבעלי עסקים הנתקלים בתופעה, ינסו ראשית להבין מהיכן הכעס העמוק והאמיתי של אותו עובד וכיצד הוא קיבל את המוטיבציה לכתוב מילים שכאלה.

איך לפעול במקרה של שיימינג כלפי העסק שלכם

 

בעלי עסקים חייבים לזכור, כי בעידן שבו הכל מתועד – כדאי שכל שלב של טיפול במקרה, ייעשה מתוך שיקול דעת. פנייה לעורך דין לשון הרע ולערכאות לא תמיד תהיה רלוונטית או אפקטיבית, אך ייעוץ משפטי הוא הכרחי וזאת בכדי לצמצם, לפני הכל, את הנזקים – ואז להגיב או לטפל באופן הנכון, על מנת להשיב את הסדר על כנו ולהציג בפני הלקוחות את התדמית הרצויה והנכונה של העסק.

 

*אין באמור לעיל בכדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי

מעוניינים לקבל מידע נוסף?