דף הבית
מאמרים אורחים
ייבא סמים מארה"ב לישראל, אך יקבל "רק" עבודות לתועלת הציבור

ייבא סמים מארה"ב לישראל, אך יקבל "רק" עבודות לתועלת הציבור

במסגרת גזר דין שניתן על-ידי בית משפט השלום בירושלים, נגזר על הנאשם 360 שעות שירות לתועלת הציבור, 7 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, וקנס בסך 12,000 ₪, בגין שני אישומים שונים בעבירות של יבוא והספקת סמים שביצע.

 

עובדות המקרה

 

מגזר הדין עולה, כי במהלך שנת 2018 פעל הנאשם לשליחת חבילה מארצות הברית לישראל. החבילה הכילה סם מסוכן מסוג קנבוס במשקל של מעל ק"ג, שהיה מוחבא בתוך מצנם שהתקבל במשרדי יחידת המכס. לאחר שהחבילה התקבלה במשרדי יחידת המכס, התקשר הנאשם למוקד הדואר על מנת לברר את מיקום החבילה, וכאשר הגיע לסניף הדואר וביקש לאסוף את החבילה הוא נעצר. במקרה נוסף, נקבע כי הנאשם סיפק בביתו לאדם אחר סם מסוכן מסוג קנבוס.

 

בהליך הפלילי הורשע הנאשם בגין עבירות סמים שביצע, והצדדים הגידו להסדר טיעון במסגרתו הודה בעבירות שיוחסו לו במסגרת כתב האישום שהוגש נגדו, וכן הוסכם כי יוגש עבור הנאשם תסקיר מבחן, וככל ותסקיר המבחן יהיה חיובי המאשימה תטען לעונש של 9 חודשי מאסר בפועל, ואילו סנגורו של הנאשם יהיה חופשי בטענותיו.

 

תסקיר שירות המבחן

 

מתסקיר שירות המבחן שהוגש עבור הנאשם עלה כי הוא בן 21, וכי היה בכוונתו לבצע שירות צבאי ביחידה מובחרת, אולם לפני גיוסו ובעת שהוא היה במכינה צבאית הוא נפצע בברכיו ושוחרר מהצבא על רקע רפואי, דבר הגרם לו לאכזבה קשה, ולאחר מכן אף היה עד לפיגוע טרור קשה שבעקבותיו סבל מתסמיני פוסט טראומה, והחל בשלב מסוים להשתמש בקאנביס שהקל על הכאבים מהם סבל מפציעתו ושיפר את מצב רוחו.

 

עוד עלה מהתסקיר, כי לנאשם אין הרשעות קודמות והוא קיבל אחריות מלאה על עבירות הסמים שביצע, וטען כי נהג לצרוך קנאביס לאחר שלא הצליח לקבל אישור רפואי לשימוש בו, וכיום הוא הבין שצריכת קאנביס פגעה בו ולכן הוא הפסיק לצרוך אותו. עוד צוין, כי שירות המבחן התרשם כי מעורבותו של הנאשם בפלילים חריגה לאורחות חייו, והמליץ לבית המשפט לגזור עליו ענישה שיקומית שתכלול צו מבחן ולצב התחייבותו של הנאשם להימנע מביצוע עבירה. בנוסף הומלץ לבטל את הרשעתו של הנאשם בפלילים כדי שלא לפגוע בהתפתחותו האישית.

 

במסגרת ההליך הפלילי ביקש סנגורו של הנאשם שהנו עורך דין פלילי, לאמץ את המלצת שירות המבחן, ולבטל את הרשעתו בפלילים ולגזור עליו שרות לתועלת הציבור, תוך שטען כי הנאשם צפוי ללמוד חינוך ולכן הרשעתו בפלילים עלולה לפגוע בשאיפתו לעסוק בחינוך. מנגד המאשימה ביקשה לגזור על עונש מאסר שבין 15 עד 30 חודשי מאסר בפועל.

 

החלטת בית המשפט

 

בית המשפט דן בטענות הצדדים והחליט לגזור על הנאשם בין היתר, 360 שעות שירות לתועלת הציבור, וכן 7 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים. בנוסף גזר על הנאשם קנס בסך 12,000 ₪.

 

בית המשפט ציין בהחלטתו, כי הוא שקל את חומרתן של העבירות שביצע הנאשם ואת נסיבותיו האישיות, וכן התחשב בכך שהנאשם היה במעצר במשך כחודש וחצי דבר שהיה קשה במיוחד עבורו בשל נסיבותיו האישיות ומצבו הנפשי וכן התחשב בהתרשמותו של שירות המבחן, וקבע כי ממכלול השיקולים העונש המתאים לנאשם הוא מספר חודשי מאסר בעבודת שירות לצד מאסר על תנאי וקנס.

 

*אין באמור לעיל בכדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי*

מעוניינים לקבל מידע נוסף?