דף הבית
חוק טיבי איחור בטיסה

חוק טיבי איחור בטיסה

משרדנו בעל ניסיון בייצוג נוסעים מכוח חברות תעופה לצורך קבלת פיצויים מכוח חוק טיבי איחור בטיסה, וכן מכוח התקנות האירופיות

בית משפט לתביעות קטנות חייב חברת התעופה לשלם לנוסעים פיצוי מכוח חוק טיבי איחור בטיסה

 

זוג נוסעים ישראלים וילדיהם נאלצו לישון לילה שלם בשדה התעופה בניו יורק עקב איחור בטיסה לתל אביב שהפעילה חברת התעופה איבריה, ושחויבה לשלם להם בעקבות זאת פיצוי מכוח חוק שירותי תעופה והחזר הוצאות בסך 27 אלף₪.

 

טענות הנוסעים

 

במסגרת פסק הדין שניתן על-ידי בית משפט השלום בירושלים, נדונה תביעה שהוגשה על-ידי זוג נוסעים כנגד חברת התעופה איבריה, במסגרתה טענו הנוסעים כי הם רכשו כרטיסי טיסה לטיסות של איבריה מישראל לארה"ב וחזרה, שכללו עצירות ביניים במדריד ובהם נקבע בין היתר, שטיסת החזרה מניו יורק למדריד תמריא ביום 19.6.17 בשעה 21:00 בערב ולאחר מכן היו הם אמורים להמשיך בטיסה המשך ממדריד לתל אביב.

 

אולם לטענת הנוסעים לאחר שהם הגיעו לשדה התעופה בניו יורק נמסר להם כי יש איחור בטיסה, והם נאלצו להמתין בשדה התעופה במהלך כל הלילה ורק בבוקר שלמחרת נמסר להם כי טיסתם תדחה ב-24 שעות. בסופו של יום, הם הגיעו לתל אביב באיחור של 2 יממות, לאחר שגם טיסת ההמשך ממדריד לתל אביב נדחתה.

 

לאור זאת, ביקשו הנוסעים בתביעתם לקבל מאיבריה פיצוי על איחור בטיסה, וכן פיצוי על כך שאיבריה לא סיפקה להם שירותי סיוע על אף שנדרשו לשהות בשדה התעופה בניו יורק במשך יממה, והניחה להם לטענתם להסתדר לבד.

 

חברת התעופה טענה כי היא פטורה מלשלם פיצוי מכוח חוק טיבי איחור בטיסה

 

מנגד טענה חברת התעופה איבריה בין היתר, שהנוסעים לא זכאים לקבל ממנה כל פיצוי מכוח חוק טיבי איחור בטיסה, מאחר והמטוס עליו היו הם אמורים להמריא מניו יורק למדריד שינה את מסלולו באופן בלתי צפוי בעת שהיה בדרכו ממדריד לניו יורק, ונחת במקום בבוסטון בשל תנאי מזג האוויר קשים ששררו באותה העת בניו יורק, ואף הגישה דו"ח מטאורולוגי שכלל תיעוד של מזג האוויר.

 

עוד טענה חברת התעופה , שהנוסעים התבקשו להמתין בשדה בניו יורק במהלך הלילה מאחר והטיסה נדחתה בכל פעם מחדש, וכי העניקה להם את כל שירותי הסיוע הנדרשים על פי החוק, לרבות ארוחות, אך נבצר ממנה לספק להם מלון בשל מחסור בחדרים פנויים.

 

החלטת בית המשפט

 

הרשמת הבכירה עדי בר-טל מבית משפט השלום בירושלים החליטה לקבל את התביעה ברובה, תוך שחייבה את איבריה לשלם לנוסעים תשלום בסך של כ-27,000 ₪. סכום זה כלל בין היתר, פיצוי על עיכוב בטיסה בסך של 3,070 לכל נוסע, לאחר שנקבע כי איבריה לא הצליחה להוכיח שהטיסה עוכבה בשל תנאי מזג אוויר קשים ופתאומיים.

 

בנוסף לכך, איבריה חויבה לשלם לכל נוסע פיצויים לדוגמה בסך 4,000 ₪, לאחר שהרשמת הבכירה קבעה כי היא התנהלותה במקרה זה "אינה עומדת בסטנדרטים שהתווה החוק…", מאחר והיא לא הוכיחה שעשתה מאמץ כלשהו כדי לספק לנוסעים שירותי לינה ואף לא דאגה למצוא להם טיסה חלופית מהירה יותר.

 

פרטי התיק: תא"מ 38107-07-17 מיכאל קרפציו נ' Iberia נתיבי אוויר ספרדיים.

הבהרה: משרדנו לא טיפל בתיק זה. אין באמור במאמר זה כדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.

מעוניינים לקבל מידע נוסף?