דף הבית
מאמרים
הזמינו חופשה משפחתית במלון וקיבלו קריאות "שיקסע"

הזמינו חופשה משפחתית במלון וקיבלו קריאות "שיקסע"

חופשה משפחתית במלון בטבריה הסתיימה עבור בני המשפחה באכזבה רבה

 

בית משפט השלום בירושלים דן בתביעה שהגישה משפחה כנגד סוכנות נסיעות, אשר ממנה הזמינה המשפחה חופשה משפחתית במלון בטבריה לרגל חופשת פסח בעלות של 7,500 ש"ח.

 

במסגרת התביעה טענו בני המשפחה, כי כאשר הם הגיעו לבית המלון הם נחלו אכזבה עמוקה ממצב תחזוקת בית המלון על מתקניו וחדריו, כמו גם ממכת ריח חזק שנדף ממערכת הביוב והצחנה שפקדה אותם וחוסר ניקיון בחדרים ותארו את המצב התחזוקה במלון כירוד ביותר.

 

בנוסף לכך, הם טענו כי כאשר הזמינו את החופשה מסוכנות הנסיעות נאמר להם במפורש כי במלון תתארח אוכלוסיה מגוונת, אולם לצערם כאשר הם הגיעו לבית המלון נכחו הם לדעת כי רוב האוכלוסייה שפקדה את בית המלון הייתה מהמגזר החרדי ואף קיבלו לעברם קריאות כגון: "שיקצה", בגלל שהנשים מביניהם לבשו מכנסיים בעת ששהו במלון ואף ציינו כי הם חשו כי "עיניהם של אורחי המלון כמבקשות מהתובעים להיעלם מהאזור"

 

לאור אכזבת בני המשפחה מהמלון, הם ניסו ליצור קשר עם נציג סוכנות הנסיעות על מנת למצוא עבורם פתרון הולם, אולם ניסיונות אלה לא צלחו, ולאחר שלבסוף הצליחו ליצור קשר עם נציגי הסוכנות ושטחו בפניהם את טענותיהם, הם נתקלו בסירוב מוחלט ולכן החליטו לעזוב את המלון.

 

חופשה משפחתית במלון – טענות הצדדים

 

לאחר מכן, הגישו בני המשפחה תביעה כנגד סוכנות הנסיעות ע"ס 40,500 ₪ ובה הם טענו בין היתר, כי סוכנות הנסיעות הטעתה אותם בכך שהיא ציינה בפניהם בעת ההזמנה, כי המלון הוא ברמה של 4 כוכבים נקי ומסודר, וכי מהתמונות שנשקפו אליהם מאתר האינטרנט שיקפו מצב שווא.

 

טענות המשפחה הוכחשו על-ידי סוכנות הנסיעות שמנגד טענה בין היתר, כי היא אינה אחראית לכל ההזמנות של בית המלון כמו גם לטיב שירותי המלון, ולא הייתה יכולה לדעת את סוג האוכלוסייה שעתידה לשהות באותה העת במלון. כמו כן, הסוכנות הכחישה כי מסרה למשפחה בעת ביצוע ההזמנה שרמת המלון הוא 4 כוכבים, וציינה כי מזה מספר שנים אין לבתי המלון בארץ דירוג כוכבים, וכי נמסר למשפחה כי המלון הינו ברמה בינונית ולכן התשלום היה בהתאם.

 

החלטת בית המשפט

 

בית המשפט החליט לקבל חלקית את טענות המשפחה, וחייב את סוכנות הנסיעות לשלם לה פיצוי בסך של 5,250 ₪ בתוספת 3,500 ₪ שכר טרחת עורכי דין. בית המשפט ציין כי כאשר מנהל סוכנות הנסיעות נשאל על-ידי המשפחה באשר להרכב האוכלוסייה במלון, היה עליו לבדוק מול המשפחה כגורם המקצועי ובעל מירב המידע – באם דבר זה משמעותי עבור בני המשפחה ובכך לא היה ממליץ לה לרכוש את חבילת הנופש לאותו מלון.

 

יחד עם זאת, בית המשפט דחה את טענת המשפחה בקשר לרמת המלון וציין בין היתר, כי היה עליה לצפות כי המחיר הנמוך יחסית ששולם על-ידה עבור חבילת הנופש בימים העמוסים של החג הנו עבור רמת שירות ואירוח בינונית, וכי בני המשפחה יכלו לדעת את מלוא המידע לגבי המלון באמצעות האינטרנט, ולכן דחה את טענות בני המשפחה בקשר להטעיה בנוגע לרמת המלון.

 

פרטי פסק הדין: תא"מ 7210-09-12, שחר נ' חברת מרגליות תירות ונופש

 

*אין באמור לעיל בכדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי

 

מעוניינים לקבל מידע נוסף?