דף הבית
מאמרים אורחים
התמודדות מול הביטוח הלאומי לבקשת גמלת סיעוד

התמודדות מול הביטוח הלאומי לבקשת גמלת סיעוד

 

להפוך ביום בהיר אחד לסיעודי זהו מצב אבסורדי לכל הדעות. שנים אתם רגילים לעשות הכל לבד, החל מגיל ילדות, אתם לא תלויים באף אחד לשם ביצוע הפעולות הגנריות, היומיומיות שרבים מאיתנו אפילו לא חושבים כאשר אנו נדרשים לבצע אותן. לפתע פתאום כרעם ביום בהיר, נדמה שהשמיים נופלים עלינו והקרקע היציבה נשמטת תחת רגלינו ואנו כבר לא אותו בן אדם חזק וכל יכול אשר היינו, כעת אנו זקוקים לסיוע לשם אותן פעולות יומיומיות, זהו מצב לא פשוט לכל אדם, בכל גיל, על אחת כמה וכמה כאשר זה קורה בגיל צעיר יחסית. על כן, קיימת בביטוח הלאומי קצבה מיוחדת לאנשים שעולמם חרב עליהם והם נעשו סיעודיים, "גמלת סיעוד", מיד נסבר את עיניכם לגבי כל הפרטים.

 

הוא זכאי?

 

הזכאות לגמלת הסיעוד נקבעת על ידי ביטוח לאומי על פי גובה ההכנסה החודשית, עד 10,000 ש"ח הכנסה, יהיה זכאי התובע ל100 אחוז גמלת סיעוד. במקרים מסוימים בהם שני בני הזוג סיעודיים, אזי ההכנסה החודשית של כל אחד מהם תחושב בנפרד וכך גם גמלת הסיעוד. למעשה ביטוח לאומי שולחים לביתו של מגיש הבקשה, אדם הנקרא, מעריך תלות, תפקידו של אדם זה הוא לקבוע האם מגיש הבקשה זכאי לגמלת סיעוד או לא. לעיתים מספיק לקבוע את רמת התלות רק על ידי שליחת המסמכים הרלוונטיים לביטוח הלאומי, על כן רצוי להיעזר בעורך דין ביטוח לאומי השולט באילו מסמכים צריך להמציא בכדי לקבל את המענק.

 

מי לא זכאי?

 

אדם אשר מקבל קצבת שירותים מיוחדים לנכים קשים (עבודה או נכה כללי) מהביטוח הלאומי או לחילופין אדם אשר זכאי לגמלת טיפול אישי או להשגחה על ידי ביטוח לאומי, יאלץ לבחור בין קצבאות אלו לגמלת הסיעוד, כמובן שרצוי לבחור את הקצבה הגבוהה מהשניים, אך לא רק זה, כדאי גם לבדוק את הפרטים הנלווים, כמו זכאות למטפל, באיזו מהקרנות הזכאות לתקופה יותר ארוכה, זה עניין נוסף שאין להקל בו ראש.

 

לחצו כאן למאמר על תביעות ביטוח

 

לעומת זאת, אדם אשר מקבל ממשרד הביטחון תוספת למימון צרכים מיוחדים, יוכל לקבל בנוסף אליה גם את גמלת הסיעוד של ביטוח לאומי. כמובן שבכל המקרים דנן, מומלץ להיוועץ עם עו"ד ביטוח לאומי ולקבל ממנו הדרכה טובה יותר כיצד עליכם לפעול, על מנת להיטיב עמכם ועם יקיריכם השרויים במצב הלא פשוט הזה. כאשר מדובר במקרים בהם מעורב אשפוז בבית חולים, נדרשת התערבותו של עו"ד מומחה, על אחת כמה וכמה בכדי שידאג לכל הביורוקרטיה כאשר אתם או יקיריכם עדיין נמצאים תחת השגחה ולא זקוקים עדיין למטפל סיעודי. במקרה של אשפוז ארוך מעל 90 יום וכאשר זמן השחרור אינו ידוע, רק אז התביעה תדחה. על כן רצוי להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה שיוביל אתכם בבטחה במערה החשוכה אל עבר קרן השמש הנכספת.

 

*אין באמור לעיל בכדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי*

מעוניינים לקבל מידע נוסף?