דף הבית
מאמרים אורחים
העובד נפל מסולם מאולתר ויקבל פיצויים

העובד נפל מסולם מאולתר ויקבל פיצויים

במסגרת פסק דין שניתן על-ידי בית משפט השלום בקריות, נדונה תביעה שהגיש עובד כנגד מעסיקו וחברת ביטוח לצורך קבלת פיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו לו לטענתו כתוצאה מתאונת עבודה בעת שעבד בעבודות בנייה.

משרדנו עוסק בתביעות בגין תאונת עבודה, ליצירת קשר:

    טענות העובד

     

    במסגרת ההליך טען העובד בין היתר, כי במהלך עבודות בנייה שביצע עבוד מעסיקתו, הוא עלה על סולם לצורך פירוק טפסנות בגובה, אך הסולם זז ממקומו וכתוצאה מכך הוא נפל ונחבל בגופו. עוד טען העובד, כי הסולם שסופק לו על-ידי המעסיק היה סולם עץ מאולתר ורעוע בגובה של כ-4 מטר, וביצוע העבודה עמו היה בניגוד להוראות פקודת הביטוח בעבודה ותקנותיה, וכי מחדלי מעסיקתו באי אספקת מקום עבודה בטוח וכלי עבודה בטוחים הם שגרמו לו לתאונה ולנזק.

     

    לחצו כאן למאמר על תביעות ביטוח

     

     

    טענות המעסיק וחברת הביטוח

     

    הנתבעות טענו מנגד בין היתר, כי אין עליהן לשלם לעובד פיצויים מאחר והתאונה נגרמה באשמתו, וכי עדותו אינה אמינה ועקבית באופן שיש בה להביא לכך שבית המשפט לא יוכל לסמוך על ממצאיה. עוד נטען, כי העובד לא ציין בפני בית המשפט כי היה מעורב בתאונת עבודה קודמת בה נפל גם כן מסולם במהלך עבודתו.

     

    החלטת בית המשפט

     

    בית המשפט דן בטענות הצדדים והחליט לקבל את התביעה וחייב את הנתבעות לשלם לעובד פיצויים בסך של כ-331,320 ₪ לאחר שקבע בין היתר,  כי לא יכולה להיות מחלוקת בדבר אחריות המעביד לנזקי העובד כתוצאה מהתאונה, וכי עצם השימוש בסולם מאולתר וללא מתן הוראה להיעדר בפועל נוסף לצורך עבודה בגובה, יש בו כדי להצביע במסגרת תאונות עבודה על התרשלות מצד המעסיק.

     

    בתוך כך, בית המשפט דחה את טענת הנתבעות על כך כי נמצאו חוסר מהימנות או עקביות בעדות העובד וקבע כי לא היו בסתירות אלה כדי לשלות את מהימנות גרסתו של העובד, אלא להיפך, במהלך עדותו בית המשפט התרשם כי תשובותיו נמסרו בכנות, והוא ניסה להסביר כמיטב יכולתו את אופן ביצוע העבודה שביצע במהלך התאונה,

     

    יחד עם זאת, בית המשפט קבע כי יש לייחס לעובד אשם תורם בשיעור של 15%, ולכן הפחית מהסכום שעל הנתבעות לשלם לו כך שהוא יהיה בסך של 281,622 ₪, זאת מאחר והעובד לא טרח לבדוק את יציבות הסולם לפני שעלה עליו למרות שלא היה ספק כי מדובר בסולם מאולתר, ואף לא פנה לבקש עזרה מאדם אחר או בדק שהסולם עליו הוא עולה אכן יציב, ולכן קבע כי יש בהתנהגותו של העובד משום סטייה מרמת הזהירות הנדרשת מכל אדם כלפי עצמו, ולבטח כאשר מדובר היה בעובד בעל ניסיון רב וידע מקצועי.

     

    למידע נוסף בתחום ניתן לפנות אל עורך דין נזיקין בחיפה.

    מעוניינים לקבל מידע נוסף?