דף הבית
מאמרים
הזמינו צימר וקיבלו עכבישים – אך יפוצו רק ב- 1080 ₪

הזמינו צימר וקיבלו עכבישים – אך יפוצו רק ב- 1080 ₪

הזמינו צימר וקיבלו עכבישים – אך יפוצו רק ב- 1080 ₪

 

במסגרת פסק דין שניתן על-ידי בית משפט לתביעות קטנות בטבריה, נדונה תביעה שהוגשה על-ידי בני זוג כנגד בעליו של צימר המצוי בסמוך לכנרת, במסגרתה בני הזוג טענו בין היתר, כי הם הזמינו אירוח של 2 לילות בצימר ובטרם הגיעו אליו, הוסבר להם כי בצימר קיימת חצר יפיפייה עם נוף מקסים, חדרים מאובזרים ומפנקים ומרחב ציבורי נעים.

טענות הצדדים

לטענת בני הזוג, מיד שהם הגיעו למקום ועוד בטרם ראו את הצימרים, התבקשו הם לשלם עבור הצימרים היות ונאמר להם כי בעלי הצימרים הם דתיים ולא יכלו לבצע חיוב כספים במהלך השבת והחג, ולכן הם שילמו את התשלום עבור הלינה בצימרים עוד לפני שנכנסו אליהם, ולאחר מכן רק הניחו את חפציהם בצימרים מבלי שבחנו אותם ויצאו לטייל עד לשעות הערב המאוחרות. לטענתם, לאחר שהם חזרו לצימרים והחלו להתארגן לשנת הלילה, הם גילו לטענתם "זוועות", כגון: מקלחת מלוכלכת ומלאת עכבישים ומקקים, לא היו מים חמים במקלחת, מצעי המיטה היו משומשים ומלאים חול, קירות החדרים היו מטונפים, וכל פרטי הריהוט בחדרים היו רעועים ומלאים באבק.

 

לאור זאת בני הזוג פנו לבעלי הצימרים, אשר הבטיחו להם כי הם ישלחו מישהו לנקות את הצימר בשעות הבוקר, ובשל העייפות הרבה החליטו בני הזוג להישאר בצימר ולתת הזדמנות נוספת לשיפור. אך למחרת, כהם חזרו מבילוי, הם גילו ששום דבר לא השתנה בצימר, מלבד מתיחת הסדינים המשומשים על המיטות ולכן, הם פנו שוב לבעלי הצימר והודיעו לו הפעם כי הם מבקשים לעזוב וביקשו זיכוי על התשלום. בעל הצימר הבטיח להם כי יזכה אותם ויחזיר להם את כספם בגין הלילה הנוסף שהוזמן על-ידם, אך בסופו של דבר לא עשה כן למרות פניות נוספות אליו מאת בני הזוג. לאור אי קבלת הזיכוי, הגישו בני הזוג תביעה לבית משפט לתביעות קטנות ודרשו לקבל פיצוי בגין קלקול חופשתם.

 

מנגד טען בעל הצימר בין היתר, שבני הזוג מנסים להתעשר על חשבונו, ולמרות שהנם טוענים כי הזמינו צימר וקיבלו עכבישים, טענותיהם לגבי מצב החדרים נטענו לשווא ומטרתם לקבל החזר כספי על ביטול ההזמנה שלא בצדק.

 

החלטת בית המשפט

 

כב' השופטת אילונה אריאלי מבית משפט ל- תביעות קטנות, דנה בטענות הצדדים והחליטה לקבל את התביעה באופן חלקי בלבד, לאחר שקבעה שבני הזוג לא הוכיחו בפניה כי הצימר היה בלתי תקין וציינה כי כאשר מדובר בליקויים "מזוויעים" כפי שהם טענו, היה עליהם לתעד זאת באופן מינימלי. יחד עם זאת השופטת קבעה, שבגלל שבני הזוג קיצרו את חופשתם אשר הייתה אמורה להיות לשתי לילות ועבורה הם שילמו 1,360 ₪, בעוד שבפועל הם ישנו בצימר רק לילה אחד ועזבו, הם זכאים לקבל חזרה מחצית מכספם, ולכן קבעה כי על בעל הצימר לשלם להם החזר כספי בסך של 1080 ₪ הכוללים גם הוצאות משפט.

אין באמור לעיל בכדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי

מעוניינים לקבל מידע נוסף?