דף הבית
מאמרים אורחים
הוציאו את דיבתכם? ככה תפעלו

הוציאו את דיבתכם? ככה תפעלו

 

מהי הוצאת דיבה? והאם אפשר לפעול כדי להפסיק אותה או לפחות לקבל פיצוי מתאים על עוגמת הנפש שנגרמה לנו בזמן שהכפישו אותנו? לשון הרע או הוצאת דיבה נוגעים לאמירות פומביות שמטרתן לפגוע בשמו הטוב של אדם. לשון הרע יכול להזיק גם לארגון או חברה, לעסק או לקבוצה של אנשים, כאשר מדובר בפעולה שנועדה להתפרסם ברבים על מנת לפגוע ולהשפיל את האחר.

 

על פי החוק הוצאת דיבה או לשון הרע היא עבירה לכול דבר בעיקר כשאפשר להוכיח גרימת נזק למי שחווה את העבירה. מי שחווה את הפגיעה יכול לפנות לערכאות המשפטיות על מנת להגיש תביעה מול מי שביצע את העבירה. בית המשפט יבחן את המקרה, ידון במקרה עצמו תוך הכרות עם הפרטים ולאחר מכן יפרסם את החלטתו או יפצה את מי שהוכח כי נגרם לו נזק בשל לשון הרע. חשוב לדעת כי בית המשפט יזהה כל מקרה לגופו ויחליט האם אכן מדובר בעבירה כזאת או אחרת.

 

אז כיצד פועלים במקרה של הוצאת דיבה?

 

אם הוציאו את דיבתכם, או שפעולה כזאת או אחרת השפילה אתכם ופגעה בכם, וכעת אתם רוצים להעמיד לדין את מי שביצע אותה – מומלץ לבחור עורך דין שעוסק בתביעות דיבה. כך אפשר לבחור מגוון משפטנים שעוסקים בתחום תוך התמקדות בצורך שלכם. חשוב לדעת כי ייצוג בתחום האמור יכול להתבצע ע"י עורך דין שעוסק בנושאים כלליים, בזמן שעורכי דין יכולים לעסוק במספר תחומים כמו למשל עורך דין דיני עבודה שעוסק בין היתר בתביעות לשון הרע, הוצאת דיבה, הכפשות בפייסבוק וכולי.

 

פיצוי לאחר השפלה

 

הגשת תביעה בנושאים של אמירות פוגעניות או בנושאים של דיווחים כוזבים והרי אסון ברשת האינטרנט – נועדה לאפשר לנפגעים פיצוי. נפגעי עבירה ששמם הטוב הוכפש או שסבלו ממצוקה נפשית עקב פרסומים כאלה ואחרים – ירצו להגיש תביעה לבית המשפט גם כדי להעמיד את מי שעשה להם נזק לדין וגם כדי לקבל פיצוי מתאים שיוכל לממן את תהליך השיקום של הנפגע, כמו קבלת טיפול נפשי מתאים הצטרפות לקבוצות תמיכה או אפילו מימון ימי עבודה שבהם לא הגיע נפגע העבירה בשל הבושה שליוותה אותו לאחר המקרה.

 

לשון הרע בפסייבוק

 

חשוב לדעת שאחד הכלים הקטלניים ביותר שניתן להשתמש בהם בזמן שרוצים להכפיש אדם, חברה ארגון וכולי. הוא הפייסבוק. הרשת החברתית היא פלטפורמה קטלנית עבור מי שהוכפש בה, והיא פוגעת במקרים של כתיבה או העלאת תוכן פוגעני ברבים, החל מילדים קטנים שנכתבו עליהם פרסומים מביישים על ידי חברי הכיתה עד להכפשת מפורסמים, בני זוג, חברות עסקים וכולי. גם במקרים כאלה מומלץ להתייעץ עם עורך דין לשון הרע כדי להבין כיצד מקבלים פיצוי על הפגיעה.

 

מעוניינים לקבל מידע נוסף?