דף הבית
מאמרים אורחים
בחירת עורך דין – ככה בוחרים את איש המקצוע הנכון

בחירת עורך דין – ככה בוחרים את איש המקצוע הנכון

עורכי דין בישראל לא חסר, ממש כמו שלא חסרות סיבות להגשת תביעה. בישראל, יש 35 אלף עורכי דין שמציעים שירותים בנושאים שונים החל מתביעת לשון הרע עד לנושאים רפואיים, כלכליים, פליליים וכולי. אז כיצד בוחרים את עורך הדין שיספק לכם שירות מקצועי ויעיל? אם אתם זקוקים לאיש מקצוע כזה, חשוב לדעת כי אין זה משנה עבור מה אתם זקוקים לייצוג או לליווי – חשוב לוודא כי אתם בוחרים באיש המקצוע הנכון. אז כיצד בוחרים? הנה מספר דגשים:

 

בחירה תוך התאמה לצורך שלכם

 

בזמן שאתם מחפשים אחר המשפטן המתאים, חשוב למצוא אדם שעוסק בתחום שבו אתם מגישים תביעה. בתחום המשפטים יש מגוון רחב של נושאים החל מנושאים שעוסקים תביעת אובדן כושר עבודה עד לנושאים של תעבורה, פלילים, עבירות מין, עבירות סמים, לשון הרע, צוואות, דיני תעופה וכולי. התמקדו בחיפוש שלכם בתחום הדרוש, ובחרו פרקליט שנחשב מומחה בתחום האמור.

 

חיפוש איש מקצוע מקצועי ומנוסה

 

כשאנחנו בוחרים איש מקצוע לכל מטרה כדאי שנשים את הדגש על מקצועיות וניסיון, בעיקר בתחום המשפטים שדורש הקפדה וייצוג מקצועי או הגנה מתאימה. איש המקצוע שתבחרו חייב להכיר את התחום, להיות מומחה בו ולספק את כל הדרוש כדי לייצג את הלקוחות שלו באופן נכון ויעיל. בחרו מספר עורכי דין שנראים לכם טובים ובצעו סינון קפדני: בדקו פרטים אודות ניסיון של הפרקליט שאתם מתכוונים לבחור ומצאו שאר פרטים שיעידו על המקצועיות שלו. במידה וכל אלה קיימים, אפשר להתחיל לחפש המלצות. באתרים שעוסקים בפסקי דין אפשר לקבל מידע על הצלחות או הפסדים של עורך הדין בבית המשפט.

 

קבלת המלצות על עו"ד 

 

כיום, קל יותר לקבל המלצות על אנשי מקצוע. ברשת האינטרנט קיימים מגוון פורטלים ולוחות שמדרגים בעלי מקצוע ומספקים המלצות על אדם כזה או אחר. בחרו עורך דין שקיבל המלצות ודירוגים גבוהים – זאת כדי שהעניין שלכם יטופל בצורה הנכונה ביותר.

 

תשלום שכר טרחה

 

עורכי דין צריכים להתפרנס, לכן הם גובים שכר טרחה כשהם מייצגים לקוחות. יש את מי שיגבה שכר טרחה שעתי, יש את מי שיגבה אחוזים מסכום הפיצוי שייפסק ללקוח אותו ייצג, יש את מי שיגבה שכר על כל הופעה בבית המשפט או שכר על שירותים ספציפיים. בחרו את דרך התשלום המתאימה לכם.

 

חיבור והבנה

 

לבסוף יש לשים דגש על החיבור בינכם לבין עורך הדין. זה נכון, לא מדובר בתכנית שידוכים, אבל חשוב שאתם ואיש המקצוע 'תשדרו על אותו הגל' בעוד שיש לוודא כי עורך הדין מכיר את הבעיה או המצוקה שלכם ויודע כיצד לייצג אתכם בצורה לויאלית ומכובדת. בהצלחה!

 

*אין באמור לעיל בכדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי

 

מעוניינים לקבל מידע נוסף?